Best Organic Coffee Beans
D-TAILER
Jak dbać o
folię i powłoki
Poniższy wpis rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości dotyczące poprawnej pielęgnacji nałożonych zabezpieczeń karoserii i wnętrza od wosku po folie ochronne, tak aby służyły Ci jak najdłużej, oraz jak najefektywniej.
Pielęgnacja
Słowem wstępu...
Dryfujące po świecie negatywne opinie na temat niedziałających, bądź przedwcześnie kończących żywot produktów do zabezpieczeń karoserii wywodzą się przede wszystkim z nieprofesjonalnego podejścia osoby, lub firmy wykonującej aplikację zabezpieczeń.
Niespełnienie wymogów dotyczących aplikacji według zaleceń producenta w warunkach nieprzystosowanych do nałożenia takich zabezpieczeń mocno wpływa na żywotność danego produktu. Ponadto, w trakcie wydania auta, klient powinien otrzymać komplet wiedzy w postaci rozmowy, broszury lub linku do strony www, dzięki którym bez problemu będzie wiedział jak obchodzić się z autem przez następne miesiące, czy lata.
O każde zabezpieczenie należy dbać
Niezależnie od tego, jakie zabezpieczenie zostanie nałożone na pojazd, o każde z nich mniej, lub bardziej trzeba dbać. Mamy rozwiązania zarówno dla pasjonatów mycia auta, jak i dla tych, którzy nie mają na to czasu i warunków.
Czy zrobisz to sam, czy wykonamy to za Ciebie, regularna pielęgnacja jest kluczem do utrzymania idealnego stanu auta i nałożonych zabezpieczeń.
Skupmy się zatem na tym, co możesz zrobić na co dzień, aby nie zaniedbać wosku, powłoki, czy folii.
Pielęgnacja
Jak dbać o wosk?
Stosowane od dziesiątek lat woski są najprostszą formą zabezpieczenia, oraz podniesienia walorów estetycznych lakieru. Od naturalnych, przez hybrydowe, po syntetyczne, każe wymagają odpowiedniej pielęgnacji, aby zostały na aucie jak najdłużej.
Unikaj chemii na myjniach bezdotykowych, ponieważ jest ona mocno zasadowa i potrafi uszkodzić, a nawet zmyć całkowicie wosk z karoserii. Zamiast tego, wykonaj mycie ręczne przy pomocy szamponu o neutralnym pH. Po myciu, możesz podbić efekt wosku nakładając na auto Quick Detailer.
Jak dbać o powłokę ceramiczną?
Ceramiczne, kwarcowe, tytanowe, grafenowe. Każde z nich wymagają regularnych serwisów, aby utrzymać je w jak najlepszej kondycji. Nie jest to wymysł Detailerów, a bierze się to stąd, że często są wielowarstwowe. Ostatnią, wierzchnią warstwą jest tzw. Top Coat, który ma trwałość maksymalnie rok. Reaplikacja Top Coatu pomaga utrzymać wieloletnią bazę powłoki w jak najlepszej kondycji i wspomaga samooczyszczanie powłoki i karoserii.
Zaleca się głównie mycie ręczne szamponami, o pH kwaśnym, bądź neutralnym. Można być na myjni bezdotykowej, ale nie może to być główny i jedyny sposób na regularną pielęgnację powłoki. Piana aktywna, oraz solidne płukanie wodą zdemineralizowaną powinno dostatecznie oczyścić karoserię. Wymagany serwis co poł roku.
Pielęgnacja
Jak dbać o Elastomery
Powłoki Elastomerowe są 10-krotnie grubsze od ceramiki, posiadają samo regenerację mikro rys, zdolność samo naprawiania, nie pozwalają na powstawanie śladów po twardej wodzie, czy zmatowień od owadów i ptasich odchodów. Z racji grubości gwarancja na ich skuteczność szacowana jest nawet do 12 lat. Nie wymagają regularnych seriwów. Wystarczy jedno mycie detailingowe na rok.
Powłoki te bardzo dobrze znoszą częste wizyt na myjniach bezdotykowych. Nasze testy dowiodły, że auto brudzi się znacznie wolniej niż po jakimkolwiek innym zabezpieczeniu. Nawet mocno zabrudzona karoseria jest w stanie domyć się przy użyciu piany aktywnej i solidnego płukania. Zaleca się mycie ręczne szamponem o neutralnym, lub kwaśnym pH.
Jak dbać o Folię ochronną
Nie ma folii, która nie żółknie. Są jednak takie, których próg zmiany koloru jest niższy niż u innych. Często decyduje o tym cena, która bywa dosyć niska i potrafi skusić, ale też powinna dać do myślenia. Dobry produkt musi kosztować. Jak dbać o folię na co dzień i opóźnić jej proces starzenia się?
My przede wszystkim na każde auto zabezpieczone folią aplikujemy trzyletni elastomer, który izoluje folię od promieni UV i brudu. Z racji, że elastomer jest niemal bezobsługowy i nie wymaga super dokładnego dbania, wystarczy regularnie myć auto ręcznie lub na bezdotyku. Jeżeli folia nie ma na sobie powłoki, zaleca się mycie ręczne szamponem o odczynie neutralnym lub kwaśnym, oraz nakładanie Quick Detailera. Zaniedbując folię doprowadzimy do zniszczenia jej wierzchniej warstwy, co spowoduje nieodwracalne szkody i elementy trzeba będzie przekleić.