Czym zabezpieczamy auta?

Nie jest tajemnicą, że produkty, których używamy do zabezpieczania karoserii i wnętrza są z najwyższej półki. Spośród wielu dostępnych materiałów przez lata testowaliśmy i wybieraliśmy te, które charakteryzują się najlepszymi właściwościami ochronnymi. Zarówno folie, jak i powłoki dobraliśmy tak, aby ich trwałość, oraz odporność na uszkodzenia, czy agresywną chemię była na najwyższym poziomie. Gwarantuje to spokój, oraz wieloletnią ochronę powierzchni.

 

FOLIE OCHRONNE

Na przestrzeni kilku lat przez nasze ręce przewinęło się wiele różnego rodzaju folii PPF, a każda z nich miała nieco odmienną charakterystykę. Właściwości, na które warto zwrócić uwagę to przede wszystkim:

  • Grubość materiału – zdecydowaliśmy się na folię o grubości 210 mikronów, która jest nieco trudniejsza w aplikacji, ale za to daje wysokie właściwości ochronne. Jest w stanie pochłonąć energię uderzenia kamieni, czy drzwi zaparkowanego obok auta. Niejednokrotnie byliśmy świadkami, kiedy folia aplikowana u nas ochroniła zderzaki, czy drzwi przed ponownym lakierowaniem.
  • Jakość kleju – bardzo istotny jest klej ponieważ kiedyś trzeba będzie tą folię zdjąć. Z jednej strony musi być dostatecznie mocny, by folia odpowiednio przykleiła się i trzymała karoserii, z drugiej zaś musi być na tyle delikatny, by przy demontażu nie uszkodził lakieru. Na przestrzeni kilku lat wymienialiśmy uszkodzone elementy folii, często duże panele takie, jak drzwi, zderzaki, maski i wyeliminowaliśmy z naszej oferty folie, które sprawiały kłopoty przy demontażu. Stosujemy produkt, który zdejmuje się  z karoserii bezproblemowo. 
  • Próg żółknięcia folii – wysokiej jakości folia ochronna charakteryzuje się najniższym progiem zmiany koloru pod wpływem promieni słonecznych, oraz innych warunków atmosferycznych. Jest to bardzo istotne w szczególności na autach z jasnymi lakierami, gdzie wymiana jednego elementu może sprawić, że była by widoczna różnica w kolorze. Auta z jasnymi lakierami, które były u nas oklejone kilka lat wcześniej po wymianie jednego elementu nadal wyglądały jednolicie. Słabej jakości, tani materiał nawet po pół roku potrafi już mocno zżółknąć. 
  • Szklistość i głębia koloru – dodatkowym, miłym dla oka atutem jest fakt, że folia, którą aplikujemy bardzo mocno podbija szklistość i głębię koloru, co daje fantastyczny rezultat w postaci auta, które każdego dnia wygląda jak nowe. Nadmienię, że występują na rynku folie, które nie koniecznie posiadają te właściwości, a są nawet takie, które potrafią sprawić, że auto po oklejeniu gorzej odbija światło, a tym samym aspekt wizualny jest na niskim poziomie. 
  • Hydrofobowość – przez kilka lat stosowaliśmy materiał, którego top coat był hydrofilowy (taflowy zrzut wody) i bardzo dobrze przyjmował na siebie powłoki ochronne, ale folia została wycofana z produkcji. Teraz mamy produkt którego wierzchnia warstwa, czyli top coat jest bardzo hydrofobowy. Odpowiada to za właściwości samooczyszczania się folii, oraz zrzut wody. Przez kilka lat po aplikacji folii, nie trzeba niczym jej powłokować. Gdy warstwa top coat’u się zetrze, a właściwości hydrofobowe spadną, można położyć powłokę ochronną dedykowaną do folii PPF. Większość folii ochronnych z hydrofobowym top coat’em nie przyjmie na siebie powłoki, więc nie warto za to dopłacać na samym początku. 
  • Cena zakupu folii – nie jest tajemnicą, że wybieramy jedną z najdroższych folii. Ma to ogromne przełożenia na wszystkie jej właściwości. Wybieramy materiał, który pozwoli spać spokojnie zarówno nam, jak i właścicielom oklejonych aut. Posiadamy bardzo duże doświadczenie w aplikacji folii PPF, co sprawia, że oklejamy auta sprawnie, a to z kolei wpływa na zachowanie wypośrodkowanej ceny za zabezpieczenie auta. 
POWŁOKI ELASTOMEROWE

Era powłok ceramicznych powoli dobiega końca. Życie w pośpiechu przepełnione pracą często zabiera nam cały dostępny czas, który moglibyśmy przeznaczyć na dbanie o zabezpieczone auto. Powłoki ceramiczne wymagają częstego mycia ręcznego, oraz regularnych serwisów średnio co 15 tyś km, dlatego wychodząc na przeciw potrzebom klientów sięgnęliśmy po najbardziej zaawansowane technologicznie powłoki dostępne na rynku, czyli Elastomery. Są to 10 krotnie grubsze powłoki ochronne, które nadają się do takich powierzchni jak lakier, felgi, szyby, tapicerka skórzana, czy zewnętrzne plastiki nielakierowane. Ich główne zalety to:

  • Twardość 10H – w stosunku do powłok ceramicznych (grafenowych, kwarcowych, tytanowych etc.), których twardość maksymalna to 9H, powłoki elastomerowe są znacznie bardziej odporne na agresywną chemię w pełnym stężeniu, czy powstawanie mikro uszkodzeń na ich powierzchni
  • Samoregeneracja, samonaprawianie – dzięki strukturze membranowej, powłoki elastomerowe podobnie jak folia PPF są w stanie regenerować mikro rysy, oraz większe uszkodzenia powłoki. Właściwość ta sprawia, że auto pokryte elastomerem pod wpływem ciepła regeneruje się, a jego lakier cały czas wygląda jak nowy. Owady, ptasie odchody, oraz inne zagrożenia nie są w stanie przebić się przez grubą i twardą warstwę powłoki.
  • Brak serwisów – brak konieczności regularnego serwisowania elastomerów jest również ogromnym atutem. Nie trzeba ich odświeżać, odnawiać tak, jak to było z powłokami ceramicznymi. Zalecamy jedynie wykonanie raz w roku solidnego mycia detailingowego z dekontaminacją i deironizacją powierzchni, które zrzuci nagromadzony brud drogowy, blokujący powłokę. 
  • Mycie bezdotykowe – wiadomo, że ręczne mycie auta zawsze będzie najlepsze, ale mimo wszystko powłoki elastomerowe świetnie sobie radzą z częstymi wizytami na myjni bezdotykowej. Należy jednak pamiętać, że samo spłukanie auta wodą nigdy nie wystarczy. Jest to mit stworzony przez Januszy Biznesu, którzy sięgnęli po wszystkie możliwe metody by namówić klientów na powłokę ceramiczną.
EKRANY MULTIMEDIALNE

Producenci aut stosują co raz delikatniejsze materiały do ich produkcji. Dotyczy to również ekranów multimedialnych, których zabezpieczanie folią PPF aplikowaną na mokro stało się zbyt ryzykowne. Sięgnęliśmy po wysokiej jakości szkła ochronne, które posiadają następujące właściwości:

  • Aplikacja na sucho – eliminuje to ryzyko uszkodzenia delikatnej elektroniki. Można je wielokrotnie podnosić, oraz aplikować ponownie, ponieważ nie zawiera kleju, który mógłby uszkodzić ekran.
  • Ochrona – solidne, idealnie wycięte do kształtu ekranu szkło, mimo swojej grubości, która daje świetną ochronę, nie zaniża właściwości dotykowych, a nawet zauważyliśmy, że ekrany stają się bardziej czułe na dotyk po zabezpieczeniu
  • Mat i połysk – dwa warianty wykończenia powierzchni do wyboru. Matowe wykończenie redukuje palcowanie się powierzchni, oraz wygląda nowocześnie. Połysk zachowuje elegancki wygląd ekranu, który pasuje do pozostałych elementów dekoracyjnych wewnątrz auta na przykład Piano Black. 
  • Efekt antyrefleksyjny – zadba o dobrą widoczność obrazu wyświetlanego na ekranie
  • Powłoka oleofobowa -jej głównym zadaniem jest ochrona ekranu przed odciskami palców, olejami i tłuszczami, co pomaga utrzymać urządzenie w czystości i zachować jego estetykę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *